Vakhandel
  • Heerhugowaard: 072 - 5744598
    Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 17:30 uur
    Zaterdag: 09:00 - 12:30 uur
  • Schagen: 0224 - 212066
    Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 17:30 uur
    Zaterdag: 09:00 - 12:30 uur
SKF Bulletin
SKF Bulletin-25downloads: 566 | type: pdf | size: 3 MB
"Voorkom stuursysteem defecten"

Dit bulletin geeft uitleg over de montage van een merk/model specifieke stuurhoes. Deze handleiding is gebaseerd op de SKF stuurhoes met art. nummer VKJP 2077. De thermoplastische of rubber stuurhoezen aan het eind van de tandheugel houden steentjes en vuil tegen. Het is geen keerring voor de stuurbekrachtigingsvloeistof in het stuurhuis.

 

SKF Bulletin-24downloads: 630 | type: pdf | size: 3 MB
"Bespaar tijd door snelle en eenvoudige montage".

Dit bulletin geeft uitleg over de montage van een universele stuurhoes. Deze handleiding is gebaseerd op de SKF stuurhoesset met ref. VKJP0 2000. Universele stuurhoezen zijn geschikt voor de meest courante personenvoertuigen en bedrijfswagens. De montage is sneller en eenvoudiger omdat het spoortangeind niet verwijderd hoeft te worden – de hoes kan worden opgerekt en over het spoorstangeind worden getrokken.

 

SKF Bulletin-23downloads: 529 | type: pdf | size: 3 MB
"Voorkom kostbare motorschades door juiste riemspanner montage".

In dit bulletin wordt uitleg gegeven over de correcte montage van de riemspanner bij de aangegeven motor types. Het distributiesysteem van deze voertuigen kent een “handmatig” in te stellen riemspanner waarbij de oude methodiek ” 90 graden verdraaien” van de spanner tot toekomstige problemen kan leiden!

 

SKF Bulletin-22downloads: 696 | type: pdf | size: 1 MB
"Aanwijzingen voor het vervangen van de waterpomp"

Dit bulletin toont de problemen die zich mogelijk kunnen voordoen tijdens het vervangen van de waterpomp VKPC 81420 bij een VW T5. (AXD motorcode). Dit bulletin geeft heldere uitleg hoe deze pomp correct gemonteerd dient te worden want het verwijderen en het plaatsen van deze waterpomp kan soms lastig zijn. Daarom moeten de montage richtlijnen strikt opgevolgd worden en het juiste gereedschap worden gebruikt.

SKF Bulletin-21downloads: 602 | type: pdf | size: 1014 kB
"Richtlijnen voor een langere motor levensduur"

Veel technici nemen risico's door niet consequent de fabrieksaanwijzingen op te volgen. Dit kan leiden tot voortijdige defecten en motorschades. Dit bulletin behandelt een aantal belangrijke montage aanwijzingen voor deze toepassing . Het biedt u de kennis om dergelijke risico's te voorkomen.

SKF Bulletin-20downloads: 543 | type: pdf | size: 1 MB
"Keer op keer een veilige en professionele reparatie"

In dit bulletin gaat het over de universele ashoessets die SKF heeft ontwikkeld.
Deze zijn geschikt v
oor alle personenauto's.
Het zijn universele, op maat te snijden ashoezen voor homokineten met een buitendiameter van 57 mm tot 120 mm.
De montagerichtlijnen worden beschreven voor de universele ashoes met gebruikmaking van SKF gereedschap, voor homokineten aan zowel de wiel- als versnellingsbakzijde.

SKF Bulletin-19downloads: 525 | type: pdf | size: 4 MB
"Richtlijnen voor montage om kostbare fouten te voorkomen."

In dit bulletin vindt u informatie over de problemen die u kunt tegenkomen bij het vervangen van het distributiesysteem en de waterpomp, dit keer van de Volkswagen Polo III 1.4 16V.

 

 

 

SKF Bulletin-18downloads: 526 | type: pdf | size: 17 MB
"Denk aan de toekomst als het tijd is voor verandering!"

In dit bulletin komen de problemen aan bod die zich kunnen voordoen bij het vervangen van de distributie en waterpomp op de VW Sharan 1.8 20V Turbo AWC benzine.

 

SKF Bulletin-17downloads: 547 | type: pdf | size: 951 kB
"Voorkom storingen bij een “interference” motor!"

In dit bulletin bespreken we kostbare fouten die kunnen worden gemaakt bij de montage van nieuwe onderdelen van de distributie, op de afgebeelde Renault 1.2 16V motor. De SKF VKMC 06002 is een distributieriemset waarbij een waterpomp is inbegrepen – omdat de waterpomp is geïntegreerd in de distributie is het belangrijk om het volledige systeem te vervangen, om voortijdige motorstoringen te voorkomen.

 

SKF Bulletin-16downloads: 528 | type: pdf | size: 476 kB
"Minder klachten door correct gemonteerde HUB’s"

Veel autofabrikanten monteren “HBU1” wiellagers. Als deze vervangen moeten worden, maken monteurs soms een essentiële fout tijdens de montage.

 

 

 

SKF Bulletin-15downloads: 558 | type: pdf | size: 5 MB
"Essentiële afstelling van een eenvoudige distributieset."

In dit bulletin vindt u enkele aanwijzingen en tips om kostbare fouten te voorkomen bij het monteren van deze distributieset op de onderstaande Ford-toepassingen.

 

 

SKF Bulletin-14downloads: 507 | type: pdf | size: 6 MB
"Distributieset inclusief waterpomp."

Op veel automerken en ‑modellen is de distributie een stuk complexer geworden. Eén voorbeeld
hiervan is de integratie van de waterpomp in het distributiesysteem.

 

 

SKF Bulletin-13downloads: 535 | type: pdf | size: 17 MB
"Multi-V-riemsets inclusief dynamo vrijloopwielpoelie."

Veel garagebedrijven worden steeds vaker geconfronteerd met voortijdig falen van de aandrijfriem voor hulpsystemen. In dit bulletin richten we ons op de VW 1.9 Tdi-motor en laat SKF zien hoe alle componenten van het systeem op eenvoudige wijze vervangen kunnen worden.

 

 

SKF Bulletin-12downloads: 558 | type: pdf | size: 464 kB
"Vervangen van de homokineet VKJA 5342."

Dit bulletin beschrijft de handelingen voor het vervangen van een homokineet bij een Renault Laguna I 1.8. Verder wordt het borgsysteem van de homokineet behandeld dat bij dit type homokineet wordt toegepast.

SKF Bulletin-11downloads: 540 | type: pdf | size: 3 MB
"Onderhoudsinformatie Subaru Boxer DOHC-motor."

Dit onderhoudsbulletin is bestemd voor de Subaru Boxer DOHC-motor - die leverbaar is in zowel een versie met turbo (WRX, STi) als een versie zonder turbo. We zullen de belangrijke stappen behandelen bij het plaatsen van de VKMA 98115-set, het vervangen van de waterpomp en een paar handige aanwijzingen en tips geven die u van dienst kunnen zijn.

 

SKF Bulletin-10downloads: 519 | type: pdf | size: 428 kB
"Vervangen van de SKF AquaMax VKPC 83644 waterpomp."

Het koelsysteem is een van de meest belangrijke systemen in een moderne auto. Bij een defect in
dit systeem komt de auto stil te staan en kan er ernstige motorschade ontstaan. In dit bulletin vindt
u de geadviseerde stappen voor het monteren van een nieuwe waterpomp op onderstaande 1.1 en
1.4 benzinemotoren, die het risico op een voortijdig defect tot een minimum beperken.

 

 

SKF Bulletin-09downloads: 536 | type: pdf | size: 450 kB
"Multi-V-riemset met elastische riemen."

Dit bulletin beschrijft het vervangen van een elastische riem, een onderhoudsitem dat steeds vaker
wordt toegepast bij moderne hulpaandrijfsystemen zonder spanner. Ook zal het bulletin benadrukken
hoe belangrijk het is de elastische riem met gereedschap te monteren dat volgens de aanwijzingen van
fabrikanten is geproduceerd. Wordt dit gereedschap niet gebruikt, dan kunnen de tanden van de riem
beschadigd raken en zal de levensduur van de riem afnemen.

 

SKF Bulletin-08downloads: 503 | type: pdf | size: 1 MB
"Vervangen van de homokineet VKJA 3867."

Dit bulletin beschrijft de handelingen voor het vervangen van een homokineet bij een Toyota AVENSIS
1.8 (AT221 model). Verder wordt het borgsysteem van de homokineet behandeld dat bij dit type
homokineet wordt toegepast.

SKF Bulletin-07downloads: 499 | type: pdf | size: 431 kB
"Het wiellagerontwerp HBU 2.1 van SKF."

In dit bulletin vindt u gedetailleerde richtlijnen voor de montage van een wiellager VKBA 3569, een specifiek wiellager van het type HBU 2.1. Dit lagertype wordt bij steeds meer auto’s toegepast. Het bulletin geeft ook informatie over de schade die kan ontstaan als bij de montage niet-geschikt gereedschap wordt gebruikt.

 

 

SKF Bulletin-06downloads: 504 | type: pdf | size: 508 kB

"Belangrijke procedures bij montage spanrol aandrijfriemsysteem."

Dit bulletin handelt voornamelijk over twee belangrijke procedures bij de montage van de
spanrol van het aandrijfriemsysteem. Verder komt aan de orde waarom het belangrijk is alle
bijbehorende onderdelen te vervangen door de onderdelen die in de set van de VKMA 31020
multiriem meegeleverd worden.

 

SKF Bulletin-05downloads: 484 | type: pdf | size: 509 kB
"Juiste montage van een hydraulische demper van SKF."

Veel monteurs zijn in de veronderstelling dat bij een distributiesysteem met een hydraulische riemspanner “de spanning nooit te hoog kan ingesteld worden”. Deze gedachte is echter volkomen onjuist en gevaarlijk!

 

 

SKF Bulletin-04downloads: 513 | type: pdf | size: 389 kB
"SKF-distributieset met hydraulische demper."

Dit bulletin heeft met name betrekking op de hydraulische demper in de distributieset met referentie VKMA 01942. We staan stil bij montage-instructies voor de hydraulische demper, maar maken u er ook op attent dat een revisie van het systeem noodzakelijk is voor een complete en professionele reparatie.

 

 

 

 

SKF Bulletin-03downloads: 527 | type: pdf | size: 354 kB
"Homokineten vervangen: De voordeligste aanpak voor u en uw klant."

Het vervangen van homokineten is een van de eerste dingen die monteurs leren. Veel monteurs geven er echter de voorkeur aan om de complete aandrijfas, en niet alleen de homokineet, te vervangen om op die manier tijd te besparen. In dit bulletin wordt een standaard vervanging van een homokineet beschreven met enkele eenvoudige tips en ook waarom, bijvoorbeeld in het geval van de VW Sharan, zowel de monteur als de voertuigeigenaar het voordeligst uit is wanneer alleen de homokineet vervangen wordt en niet de complete aandrijfas.

 

 

SKF Bulletin-02downloads: 516 | type: pdf | size: 614 kB
"De nieuwe distributie voor de nieuwe FIRE-motoren van Fiat en Lancia."

De beschreven motor is de een verdere ontwikkeling van de bekende FIRE-motor van Fiat, met een cilinderinhoud van 1200cc en 1400cc en twee kleppen per cilinder. Dit bulletin belicht de wijzigingen aan de betreffende motoren die zijn uitgerust met nokkenasverstellers.

 

SKF Bulletin-01downloads: 566 | type: pdf | size: 343 kB
"Wiellager montage kit met geïntegreerde ABS-sensor."

Moderne personenauto’s zijn uitgerust met hightech onderdelen die voor betere prestaties en implementatie zorgen van systemen in de hedendaagse voertuigen. De hierbovenvermelde wiellager wordt geplaatst op de achteras en heeft betrekking op de voertuigen onderaan vermeld.

 

 

 

Niet alle wiellagers worden vervaardigd volgens dezelfde veeleisende normen als SKF toepast voor zijn wiellagers.


Door het vroegtijdig afslijten van een naafeenheid kan de bestuurder plotseling de controle over zijn stuur of zelfs het stuur zelf verliezen. Bovendien kan dit problemen veroorzaken met het ABS-systeem en de veiligheid ernstig in gevaar brengen.


Om uw veiligheid, een langere levensduur en een rustig en vlot rijcomfort te garanderen, vraag steeds naar de hoogwaardige naafeenheden van SKF voor uw auto.
 

LET OP!

SKF is gegarandeerd OEM kwaliteit! OEM betekent Original Equipment Manufacturer. OEM kwaliteit staat voor de kwaliteit welke de autofabrikant stel bij de fabricage van de auto (eerste montage).